مقدمه ای بر چاپگر رنگی و انواع آن
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس chaboknews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







چاپ با انواع چاپگرهای سیاه و سفید و رنگی به یک کار معمولی و آسان تبدیل شده است قبل از اختراع مطبوعات کوچک، ماشین های بزرگ فقط در چاپخانه ها موجود بود و برای چاپ کتاب و کتاب های غیر دانشگاهی استفاده می شد. اما امروزه با انواع چاپ، چاپ اسناد و مدارک و ... تبدیل به فعالیتی شده است که در کافی نت ها، کتابخانه ها و منزل در دسترس همگان قرار می گیرد.

امروزه دانش‌آموزان به جای یادداشت‌نویسی، کتاب‌ها و فایل‌ها را روی چاپگر چاپ می‌کنند. در بیشتر موارد از چاپگرهای سیاه و سفید برای چاپ متون و کتاب استفاده می شود، اما اگر مواد چاپی حاوی عکس، گرافیک یا عکس هایی باشد که باید به صورت رنگی چاپ شوند، از چاپگر رنگی استفاده می شود.

چاپگر رنگی برای چاپ کتاب های درسی، کتاب های دانشگاهی، تصاویر و عکس ها و هر سند رنگی در مقاطع مختلف تحصیلی استفاده می شود. هزینه چاپ رنگی بیشتر از چاپ سیاه و سفید است. در حال حاضر تعداد کمی از چاپگرها به صورت رقابتی به چاپ رنگی با قیمت مناسب مشغول هستند.

چاپگر چه رنگی است؟

اما سوال اینجاست که پرینتر رنگی چیست و چگونه به صورت رنگی چاپ می شود؟ همانطور که در بالا ذکر شد، چاپ اسناد، مواد و اسناد را می توان به راحتی در منزل و دفتر کار با ساخت چاپگرهای سایز کوچک انجام داد. چاپگر سیاه و سفید همانطور که از نام آن پیداست، تمام مطالب را به صورت سیاه و سفید بر روی پس زمینه سفید چاپ می کند، بنابراین تمام نمودارها، عکس ها، تصاویر و جداول به صورت سیاه و سفید چاپ می شوند. اما در چاپگر رنگی، تمامی تصاویر و محتوای اسناد و مدارک به همان رنگ کاغذ چاپ می شوند. چاپ رنگی اغلب برای چاپ نمودارها، جداول و شکل ها در کتاب ها و اسناد استفاده می شود، زیرا رنگ های مختلف در گرافیک معمولا نشان دهنده یک مفهوم و محتوای خاص است.

چاپگر جوهر افشان رنگی

یک چاپگر چاپگر جوهرافشان است که در دو مدل سیاه، سفید و رنگی موجود است. یک چاپگر جوهر افشان دارای یک کارتریج رنگی برای رنگ های اصلی قرمز، آبی و سبز است که زمانی استفاده می شود که این سه رنگ برای چاپ مشکی ترکیب شوند. البته رنگ مشکی تولید شده در این روش چندان خالص نیست و معمولاً بی کیفیت است. بنابراین می توان از کارتریج مشکی مخصوص برای چاپ محتوای سیاه استفاده کرد. اگرچه کارتریج و شارژ مجدد آن معمولاً گران هستند، اما کیفیت چاپ سیاه را بسیار بهتر می کند.

سرعت چاپ این پرینترها 13 تا 15 صفحه رنگی در دقیقه است. برخی از چاپگرهای با کارایی بالا می توانند تا 30 صفحه در دقیقه چاپ کنند. طبیعتا سرعت چاپگر به وضوح اسناد و نوع پوشش بستگی دارد. معیار کیفیت چاپ DPI یا وضوح در هر اینچ است. هر چه این عدد بیشتر باشد، وضوح و کیفیت تصاویر چاپ شده بالاتر است. اساساً، DPI مقدار جوهری است که چاپگر می تواند در هر قسمت از تصویر قرار دهد. DPI اکثر چاپگرهای جوهر افشان 600 در 600 است، اما چاپگرهایی با وضوح بالاتر نیز وجود دارند.

پرینتر لیزری رنگی

نوع دیگری از چاپگرها، چاپگرهای لیزری آوافرهنگ هستند که اسناد سیاه و سفید و رنگی را چاپ می کنند. این چاپگر تصاویر و متون رنگی را با کیفیت بالا چاپ می کند. چاپگر لیزری قابلیت اتصال به شبکه را دارد و چندین کاربر با هم می توانند از آن استفاده کنند. این ویژگی همچنین باعث صرفه جویی در هزینه می شود زیرا چندین کاربر می توانند چاپ یکسانی را به اشتراک بگذارند.

قدرت چاپ و وضوح تصاویر در پرینتر لیزری حدود 1200*1200 است که اسناد و مدارکی با کیفیت چاپ بالا ایجاد می کند. چاپگرهای لیزری رنگی نیز می توانند تصاویری تا 2400 DPI تولید کنند. این نوع چاپگر برای محیط های اداری و کسانی که مصرف زیادی در منزل دارند بسیار مناسب است. چاپگر لیزری از تونر استفاده می کند. نوعی ماده سیاه و فشرده که به راحتی مصرف نمی شود و مقرون به صرفه است. تونرها ماندگاری بیشتری دارند، مخزن بزرگتری دارند و بادوام هستند. در نتیجه هزینه کمتری خواهند داشت. سرعت چاپ پرینتر لیزری 10 تا 18 صفحه در دقیقه است و در هنگام چاپ تصاویر گرافیکی این سرعت به 1 تا 4 صفحه در دقیقه می رسد.

در حال حاضر قیمت پرینترهای لیزری بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است اما این نوع چاپگرها قیمت کمتری نسبت به مواد مصرفی دارند. کیفیت چاپ عکس این چاپگرها نیز بسیار بالاست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در شنبه 14 بهمن 1402برچسب:,ساعت 7:50 توسط chabok |




آهنگ جدید رضا مریدی به نام بهترینم مگه مرده باشم و دلت بگیرهMusicdel | موزیکدل
مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)
آهنگ چی میشه رد بشی از کوچه مون
مقدمه ای بر چاپگر رنگی و انواع آن
آهنگ جدید بهنام بانی به نام «بی معرفت یه جوری حال این دل دیوونه بعد تو بده»
معرفی 3 ناحیه در حفاظت از شبکه با فایروال که باید بشناسید
روانشناسی اعتیاد: علل و راهکارها
آهنگ جدید ایوان بند به نام «ای حبیبی تو بی رقیبی که واسه تو مجنونم»
آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام «واست بمیرم»
افزایش فالوور اینستاگرام با 40 روش شگفت انگیز
به فرزندان خود هوش مالی بیاموزید
درمان خون مخفی در مدفوع [علت ایجاد آن چیست؟]
هفت چیز برای ابهام زدایی فالوور فیک اینستاگرام
مشکلات رایج بعد از شارژ کارتریج پرینتر لیزری و جوهرافشان
آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «گریه کردم دیگه کجارو دنبالت بگردم»
مزایای چندین نوع اوتیسم در کودکان
آهنگ جدید سیامک عباسی به نام تو هر شهر دنیا که بارون میاد
همه چیز در مورد التهاب چشم (یووئیت)؛ از علت تا درمان
jQuery Color Galaxy
لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی